Sunday, February 12, 2012

Kursus Kahwin




Bismillah.

Hari sabtu dan ahad bru ni, hari aku dipenuhi dgn perkara yang amat berfaedah dan berguna untuk aku sama ada di dunia or di akhirat. Fid telah menghadiri KURSUS KAHWIN selama dua hari. Alhamdulilah syukur sangat sebab kursus kahwin yang aku sertai berjalan dengan lancar. Banyak perkara yang aku pelajari termasuklah komunikasi dalam rumahtangga, perhubungan suami isteri, cerai talak, kesihatan dan sebagai nya. InsyaAllah apa yang dipelajari akan aku praktik kan dalam kehidupan selepas kahwin nnti.

Now next step aku nak fikirkan sapa kah saksi untuk aku kahwin nnti. Ni nak kene tnya along sapakah yang menjadi saksi pernikahan dia. Rasa nya pak2 saudara aku kot. Yang penting kene cari pak saudara yang senang nak berhubung. Then nnti nak kene settlekan document di Jabatan agama Islam Pekan. Yang tu mungkin kene tunggu 4 or 3 bulan before kahwin.

Then seterusnya kene fikirkan pasal keperluan dan persediaan untuk majlis nye nnti. Sebenarnya banyak la menda2 yang belum settle. Pening kepala den nak fikir semua ini. Be cool fid, Hopefully everything berjalan lancar. Banyak2 berdoa semoga dipermudahkan segalanya.


sijil Kursus Perkahwinan

Sekian. Malas nak membebel byk2 sangt... hahahahaha...

No comments: