Tuesday, August 4, 2009

Pangilan dari MDEC

Hari ni seperti bese aku pergi pejabat tp ari ni lewat sampai sebab bangun lewat. Hahahaha... nasib bek la sempat aku bersiap sebab aku bukan seorg yang bersiap lambat tuk bermekap2... hihihihi... tiba kat ofis nasib bek la bos tak sampai lagi.. duk ofis aku sempat lagi la nk berym dgn member. Sedang syok2 ym handphone aku berbunyi. Bila tgk nombor mcm no KL sebab nombor nya 0380*****. Dalam hati sape la yang telefon ni. Aku risau gak kalo kawan2 aku yang saje2 cal sebab aku selalu kene men dgn kawan2 aku pasal cal ni. Rupa nya panggilan tu dari MDEC. Dengan sopan nya aku jawab panggilan 2.


aku : Hello.. ( dengan hati berdebar)
pemanggil : Hello... Ni R****************?
aku : Ye saya...
pemanggil : awak ada pemohonan kerja kat jobmalaysia?
aku : ye ada..
pemanggil : tempat pilihan kerja awak di mana?
aku : Hari 2 saya pilih di Pahang dan Melaka.
pemanggil : Tempat tinggal awak berhampiran dgn tempat-tempat ni ke?
aku : Jauh sebb kalo kat pahang kawasan nya di maran n temerloh... Cik sebenarnya sekarang saya sedang menjalani praktikal di kuantan. Adakah jawatan ni tuk masa yang terdekat?
pemanggil : aha tuk masa terdekat.. Awak diminta tuk menghadiri temuduga tersebut.
aku : Saya rasa saya tidak dapat menghadiri temuduga tu sebab saya masih praktikal.
pemanggil : awak abis praktikal bile?
aku : saya abis praktikal bulan 12...
pemanggil : ok.. xpe kami akan simpan awak punya resume. Kalo ada rezeki kami akan panggil awak nnti...
aku : ok.. assalamualaikum
pemanggil : waalaikumussalam...



Ish kalo bukan praktikal dah lama aku p. Hihihihihi... gaji nya pun masuk.. starting 2000...

1 comment:

Anonymous said...

mdec mdec mdec...
tolong saye x sehat
hahaha