Monday, January 3, 2011

Pengalaman Masa Sekolah....

Hari ni rata2 corong radio di malaysia membincangkan pasal topik pengalaman di sekolah. Aku pun ada cerita tersendiri. Dulu ketika sekolah rendah, time tu darjah 3 or 4 (aku xingt sangat). Masa tu kelas bahasa Melayu. Masuk aje cikgu ke dalam kelas cikgu mengarahkan kami membahagikan dak2 kelas kepada 2 kumpulan. Masa tu sekolah kampung so bilangan murid nya tak banyak. Cikgu berkata "Hari ni saya hendak membuat pertandingan pantun di dalam kelas". Aku punya la excited kegumbiraan... :-D

Lebih kurang 5 minit masa berlaku, tiba la giliran Mohd Zainuruddin bin Zakaria (aku masih ingt lagi nama die tp aku panggil dia 'Wan').. Dia tujukan pantun tuk aku. Muka bersinar2 sambil pegang pen tuk menulis apakah keyword tuk membalas pantun tersebut. Pantun nya aku ingt2 lupa tp yang aku ingt sampai sekarang die tnye :

"Kenapa fidah gemuk dan pendek?"

Time tu bengang giler sume dah dak kelas gelak. Entah macam mn tiba2 aku menangis sebab sume orang gelakkan aku. Lastnya dak2 kumpulan pujuk dan cakap "ko balas la semula kat Wan tu"

Akhirnya aku berjaya tenangkan hati dan balik pantun tersebut. Entah macam mn selepas aku balas pantun pada dia, Wan boleh lak menangis sebab pantun aku... hahahaaha akhirnya dua2 nangis. Bila keadaan kelas kecoh akhir nya pertandingan pantun tu ditamatkan. hahahaa gara2 aku dan Wan kelas Bahasa Melayu ditamatkan... Peristiwa tu aku masih ingt sampai sekrang...

Bila sekarang ingt semula saat2 tu memang kelakar. Apakah pantun yang aku tujukan pada Wan biar la rahsia... hahaahaha....

No comments: