Monday, January 10, 2011

Nama yang diberi Radhiyah...

Semalam semasa sedang lena diulik mimpi tiba2 handphone ditelinga aku berdering. Sape la yang cal aku malam2 ni. Rupa2 nya adik aku Radhiyah yang lebih dikenali sebagai Rodi. Pelik gak nape la tengah2 malam die cal. Rupanya saja nak mengadu pasal study dia. Sebenarnya aku sokmo ingt adik aku sorang ni masih berapa di sekolah menengah. Tp sebenarnya dah ambik Diploma dalam bidang Civil..

Rodi : Hello Assalamualaikum angah.
Angah : Wassalam.. Ngah wat pe ni?
Rodi : Baru siap study.... (Rajin nya adik aku... hahaahaha)
Angah : Ok tak belajar?
Rodi : Susah la angah. Subjek add math rodi xpandai sangt la. Lecturer pun tak thu nak ajar macam mn pada kiteorg ni. Ramai yang xfaham. Dah la dulu Rodi mana ada ambik add Math.
Angah : Belajar la slow2... tnya kawan2...
Rodi : Ye la.. Pastu subjek Survey (ukur tanah) pun susah. Assignment dalam group. 1 group campur lelaki perempuan. Dak lelaki malas nak wat asyik perempuan aje yang kene. Penatnya... (bese la ragam2 budak kalo mula mengenal erti belajar di kampus... Aku dulu terpaksa berdikari sendiri dan hanya mengadu pada kawan2 aje)
Angah : Xpe buat aje nnti kite yang pandai.... Duit belanja ada lagi ke?
Rodi : Duit belanja ada sikit aje. Macam2 nak kene bayor. Nak mintak dengan abah segan lak. Angah : Wit PTPTN dah dapat ke?
Rodi : Wit PTPTN xdapat lagi. Angah, laptop ni sokmo mati time ngah wat kije....
Angah : Xpe la nnti kite beli baru ek. Wit bantuan perajurit dah dapat ke?
Rodi : Ngah tunggu wit tu la bru nak beli laptop.
Angah : Ye la... Xpe la nnti cuti Tahun Baru Cina angah ajar add Math tu ek ( ish saje ambik hati, sebenarnya angah pun kene study add math semula kalo nak ajar rodi.... hhihihihhi.....). Hostel ok x? ada masalah kulit lagi ke?
Rodi : Hihhihihi... kulit dah ok. Xde masalah.... K la angah, kalo telefon angah ni mahal
Angah : Ye la (Amboi berkira dgn akak sendiri... huhhuuhu xpe dak belajar byk nak pakai duit)
Angah : Belajar rajin2....
Rodi : K Assalamualaikum
Angah : Waalaikumussalam...

Keesokkan harinya :
- Sampai aje ofis aku terus google cari pasal LOG dalam subjek Add Math....
- Aku pun dah ingt2 lupa tuk subjek ni...
- :-D
- Jom print note tuk subjek add math... hahaha...

No comments: