Friday, January 14, 2011

Jauhkan diri kamu...

Hari yang berbahagia ni aku nak bagitau ciri-ciri kawan/rakan yang patut dijauhi. Antara ciri-cirinya termasuklah :

1. Penting kan diri sendiri
- Kite memang kene jauhkan diri dari seseorang yang pentingkan diri sendiri. Kadang-kadang kita memang perlu pentingkan diri sendiri tapi sekurang2 nya perlukan memikirkan kepentingan orang lain gak. Orang lain pun ada perasaan gak. Ko ingat ko sorang aje ke ada perasaan ke?

2. Hartamu hartaku jua
- Ni adalah ciri2 yang paling aku tak suka. Barang aku die pakai tp barang dia kemain kedekut. Nak beli sesuatu barang untuk dikongsi bersama pun kedekut. Tp barang aku dia guna macam sama2 beli pakai wit bersama. Kepala hotak engkau.. Sampai kan kepentingan pemilik kau ko pernah difikirkan. Kadang sakit hati mempunyai kawan sebegini. Kau nampak aje aku nak guna barang tu ko pakai gak. Arghhh sakit nya hati aku...

3. Bila nak mintak tolong ke main susah
- kawan yang mudah mintak tolong pada aku tp bila mintak tolong dengan dia ke main susah. ada aje perkara yang dilakukan untuk mengelakkan diri dari dimintak tolong. Sumpah pasni aku xkan tolong kau lagi. Patutnya dari dulu dah aku xperlu rapat dgn ko.

5. Ikut perasaan sendiri
- kawan spesis ni memang amat2 aku xsuka. Terlalu ikutkan perasaan. Kalo gaduh dengan pakwe xkan dgn aku pun nak
gaduh kot. Pandai2 la kawal perasaan. Ko kawal pakwe ko xpe lak kawal perasaan sendiri xboleh ke?

6. Mengata belakang
- Part ni aku peduli ape. Aku slow talk dgn ko pastu ko kutuk2 dengan member lain. Ko ingt aku tak tahu ke? Aku rasa ko lebih baik kawan sorang2. Tu lebih baik xda la mulut ko penat nak bercakap dan mengumpat orang lain..

Sekian...

Moral of story :
- Pandai2 la pilih kawan.
- jgn percaya walapun kawan sendiri.

No comments: