Sunday, October 14, 2012

Wedding Review : Baju dan Tudung Nikah

Assalamualaikum

Sebenarnya gambar-gambar untuk baju nikah, Fid dah prepare sejak minggu lepas tapi sebab tiada mood nak menaip maka baru sekarang ada mood nya. Baju nikah Fid, adalah pilihan warna yang telah dipersetujui bersama dengan suami. Disebabkan mahukan kelainan, kami memilih 'dusty pink' dibandingkan yang kebanyakkan pengantin memilih warna putih sebagai warna tema pernikahan. 

Baju nikah ni Fid tempah dengan Mak Andam. Menurutnya jika bakal pengantin menempah sendiri dengan tukang jahit baju pengantin, bayaran nya lebih mahal. Percaya or tidak harga upah untuk membuat dan menjahit manik hanya RM120. Serius murah giler masa dibagitau harga tu. Harga kain yang dibeli biar la rahsia. Hhihhihihi... Mengikut perancangan awal, lace dan manik yang digunakan bukan lah seperti yang dibuat Mak Andam. Sebab menurut Mak Andam lace yang Fid pilih tidak sesuai dgn baju tersebut. Tak pe lace yang dibeli boleh dipadankan dgn baju lain. 

Untuk tudung pula, Fid telah membeli sendiri dari shawlforyou. Harga nya RM99 include postage. Sememang nya pemilihan tudung amat penting untuk pengantin kelihatan menarik di majlis yang penuh bermakna itu. Susah juga nak dapatkan tudung yang match dgn my dress. Bila shawlforyou iklan kan dalam blog dan fb tudung warna 'dusty pink' Fid terus emailkan dan confirm. Alhamdulilah tudung tersebut amat menepati taste dan jahitan nya kemas. 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Taraaaaa ni la baju nikah dan tudung yang digunakan untuk majlis pernikahan Fid.....







Sekian.. ^_^

No comments: