Monday, October 24, 2011

Musuh muka

Assalamualaikum....

Seperti yang kita sedia maklum, jerawat boleh dikatakan sebagai musuh wanita terutama jika tumbuh di muka dan di badan. Sebagai seorang wanita apabila muka ditumbuhi jerawat rasanya perasaan malu untuk kuar bersiar2 akan timbul. Selain jerawat, blackheads atau bintik2 hitam di muka turut membelenggu pemikiran wanita. Fid sendiri tidak lari dari masalah ini. Bintik hitam ni selalu nya timbul apabila muka kering.



Seriously muka fid memang berkulit kering, sampai kan tak tahu macam mn nak melembapkan nya. Before ni apa yang Fid buat adalah menggunakan blackheads remover seperti gambar di bawah. Kalo menggunakan menda alah ni memang sakit sampaikan mengalir air mata.
Tambahan pula apabila ditegur oleh Encik Kekasih Hati dan membuatkan diri rasa segan. Sejak beberapa minggu ni, aku telah mencuba Safi Rania Gold.


Member Fid ramai yang memberi feedback yang positif berkenaan dgn produk ni. 1st time pakai pencuci muka produk ni, excited tgk bintik2 emas dalam gel tu. Buih yang dihasilkan dari gel tersebut lembut sangt. Then selepas cuci dan lap muka, fid rasa muka lembap. Selepas mencuci tidak dilupakan kita hendaklah memakai toner. Fid sendiri menggunakan Toner Garnier seperti di bawah ni untuk menutup liang2 roma yang terbuka ketika mencuci muka td.



Selepas itu baru la kite menggunakan krim pelembap Safi Rania Gold. Krim pelembap ni Fid bru beli beberapa hari lepas. Kalo boleh nak beli satu set tp sebb gaji xmasuk lagi Fid beli yang penting aje. Hope hasilnya berkekalan dan berpanjangan. Amin

Bagi yang berminat nak gunakan Safi Rania Gold ni aku galakkan nya dan adalah lebih baik korang menggunakan nya satu set. Selamat Mencuba... ^_^

No comments: