Sunday, August 14, 2011

Mimpi Mak

Salam.

Entry ni sebenarnya aku nak tulis minggu lepas tp xberkesempatan lak. Huhuhuhu...


Bertarikh 11/08/2011, ketika di hati ini tiba2 teringat kat mak. Pastu terus cal mak. Tiba2 terdengar suara mak lain macam. Suara sedang menangis.

Mak : Assalamualaikum...
Aku : Waalaikumussalam. Mak, mak kenapa? Mak nangis ek? (tiba2 aku sebak dan join mak menangis)
Mak : Xde la. Dak duk bercerita dengan abah ni.
Aku : Mak bercerita pasal ape?
Mak : Mak bercerita pasal mimpi mak.
Aku : Mak mimpi ape?
Mak : Mak mimpi adik Asytar malam td. Mak mimpi adik datang kat mak dan beri selendang putih pada mak.
Aku : Selendang ape mak?
Mak : Selendang angah yang angah beli tuk me***** nnti.
Aku : Kul brp mak mimpi?
Mak : Mak tersedar dalam kul 2pagi. Bila tersedar mak rasa sesak nafas. Mak terus panggil abah hulurkan minyak angin.
Aku : Mungkin die nak bgtau mak yang die aman kat sana. Mak jgn fikir banyak2 tau. InsyaAllah xde pape mak.
Mak : Erm mungkin la.
Aku : Mak jgn sedih2 lagi tau. K la mak angah kat ofis ni. Ada kije sikit. Jgn fikir sangat tau.
Mak : Ye la. Jangan lupa pasal gambar tu. Assalamualaikum
Aku : Waalaikumussalam..


*Banyak2 la kita berdoa kepada arwah. Allah lebih sayang kepadanya. Kita perlu redha atas ketentuan NYA...

Al-Fatihah...

No comments: