Saturday, September 18, 2010

Panggilan yang tak dijangka....

Petang td tengah syok2 snap gambar tuk di hantar kepada Sang kekasih, aku dapat panggilan telefon dari seseorang.

Aku : Hello...
xxx : Hello, angah wat pe? Dengar cite nak kahwin tahun depan?
Aku : Ish mana dapat thu ni? Sape bagitau lak nak kahwin thun depan? Mana ada mengarut aje...
xxx : Orang mana? Bulan brp nak langsung? bulan satu or bulan dua?
Aku : ???? (pening dah kepala aku) Kalo tahun depan pun bukan la seawal bulan 1 and bulan 2. Xde pape la... gosip2...
xxx : Abah bagitau ni, ni ha abah siap ada kat sebelah.
Aku : ish xthu lagi la. Masa ckp hari tu men2 aje la...
xxx : Mak cakap xde tunang2 terus kawin...
Aku : Mampus aku (calon yang betul2 bersedia xde lagi)... wawawawa....

Moral of the story : Jgn pandai cakap tgk akhirnya telinga and mulut sendiri yang kene dengan dan berkata2.

Mungkin salah aku sebab xfikir sebelum cakap. Time tu geram sangat ramai betul orang yang bertanya. Nak rekemen anak masing2 kot. Mulut aku ni sedap2 lak jawab 'TAHUN DEPAN'. Nasib bek aku x jawab "Xde calon la makcik. tolong la carikan tuk saya"... hahahaha.... Nnti blik kg aku nak slow talk dengan mak aku la. Ish mak and abah excited tul nak menerima menantu kedua. wakahkahkah.... Tunggu dan lihat la nnti... :-D

No comments: