Posts

Showing posts from March 15, 2012

Happy Anniversary Emak dan Abah

Image
Happy Anniversary ke 29 to my parent. Tak sangka susah 29 tahun mak abah melayari bahtera rumahtangga. Sebenarnya bukan hari ni tarikh nya tp pada 13 march. Semestinya terlalu banyak suka dan duka ditempuhi bersama. Apa yang aku tengok gurau senda dan hormati menghormati menjadi resepi kebahagiaan mereka berdua. Angah harap mak dan abah berkekalan hingga ke akhir hayat. Amin.

Perigi mencari timba

Image
Assalamualaikum all,
Salah kah jika perempuan melamar lelaki atau kata perpatah "seperti perigi mencari timba"?

Sebenarnya fid tiba2 tergerak hati nak cakap pasal ini sebb fid teringat kan seorang kawan ketika belajar kat sekolah dulu. Tapi bagi fid isu tersebut tak ada salah nya jika seorang perempuan melamar seorang lelaki kerana mungkin lelaki tersebut malu tetapi mahu. Kadang2 kalo bab ni perempuan perlu bertindak awal berbanding lelaki dan bukan fid nak cakap lelaki tu 'lembap'. Hihhihihihi... Ada sesetengah pendapat yang menyatakan perempuan melamar lelaki membuatkan perempuan tersebut hilang sedikit unsur budaya melayu dlm diri nya. Semestinya kita sendiri tahu budaya melayu kaya dengan sifat malu dikalangan golongan perempuan. Dalam perhubungan fid dan Encik Tunang semestinya Si Dia la yg melamar dulu. Setiap hubungan semestinya mempunyai kenangan dan jalan cerita yang tersendiri. Berbalik semula kepada cerita kawan fid.
Di sini fid namakan kawan perempuan fid…